.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
قالیباف: همان چیزهایی را می‌خواهم که احمدی‌نژاد از دولت خاتمی می‌خواست

شهردار تهران با اشاره به جلسه روز گذشته خود با رئیس جمهور گفت: انتظار و توقع من به عنوان شهردار تهران این بود که این جلسات زودتر تشکیل می شد و الان در شهرداری تهران توقع خاصی نداریم بلکه توقع ما همان خواسته هایی است که رئیس جمهور در زمان تصدی شهرداری از دولت هشتم داشت.

به گزارش شمال نیوز به نقل از مهر، دکتر محمد باقر قالیباف در حاشیه بازدید از مرکز مکانیزه معاینه فنی بیهقی در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب گفت : انتظار و توقع من این بود که این جلسات زودتر تشکیل شود نه این که در چهار پنج ماه پایان دوره برگزار شود البته این فرصت را مغتنم می دانیم و از برگزاری این جلسات تشکر می کنیم.


رئیس جمهور با مشکلات مردم تهران و شهرداری آشناست
وی افزود: رئیس جمهور قبلا شهردار تهران بوده اند و خود با مشکلات مردم تهران و شهرداری آشناست مخصوصا اینکه رشته تحصیلی ایشان هم حمل و نقل است.

قالیباف ادامه داد : آن زمان ایشان انتقادات جدی به دولت آقای خاتمی داشتند. یعنی معلوم بود دولت باید یک نقشهایی را ایفا می کرد به هر حال ما نیز همان توقعاتی را که ایشان از دولت هشتم داشتند از دولت نهم داریم.


ترافیک تهران با کارهای جزئی، مقطعی و کوتاه مدت و ضربتی قابل حل نیست
شهردار تهران با بیان این که امیدواریم اینگونه جلسات نتیجه داشته باشد افزود: بارها گفته ام که موضوع ترافیک تهران با کارهای جزئی، مقطعی و کوتاه مدت و ضربتی قابل حل نیست.

وی در ادامه خاطرنشان کرد : در رابطه با موضوع مترو و حمل و نقل ابتدا باید اعتبارات مصوب پرداخت شود سپس اعتبارات افزایش یابد. در بحث اعتبارات 290 میلیارد تومان مصوب مجلس است که ما تا کنون 190 میلیارد را تحویل گرفته ایم.

قالیباف با بیان این که موضوع ترافیک تهران در یک دوره 4 ساله قابل حل است افزود : مردم هم توقع ندارند با کارهای ضربتی و کوتاه مدت ترافیک را حل کنیم. از سوی دیگر نمی توانند منتظر سال 1404 باشند که طرح 20 ساله چه کاری را انجام می دهد. بلکه توقع دارند یک مدیر قول دهد و مشکل ترافیک تهران را در یک زمان بندی معقول و مشخص حل کند.

وی ابراز امیدواری کرد تصمیمات اجرایی و خوبی در خصوص ترافیک تهران گرفته شود.

قالیباف سپس به طرح اقتصاد خانوار شهروند اشاره کرد و گفت : شهرداری که مسئولیت مغازه داری ندارد و یا به دنبال باز کردن سوپر مارکت نیست. فروشگاه شهروند از این جهت شکل گرفته که سرویس و خدمات مناسب از جهت کیفیت، بسته بندی بهداشت، نحوه عرضه و تنوع در محصولات و ارزانی قیمت ارائه دهد.

وی افزود: مجموعه شهروند در گذشته از این که توانسته بود اقلام متعددی را در یک فروشگاه متمرکز کند موفق بود و در حوزه کیفیت نیز و بسته بندی نیز گامهای موثری برداشته بود، اما در خصوص گرانی کالا مشکلاتی بود که با تلاش سه ساله همکارانم در حوزه خدمات شهری و شرکت شهروند امروز اقلام با قیمت مناسب و کیفیت و بسته بندی خوب در اختیار شهروندان قرار می گیرد.

قالیباف افزود: حدود 280 قلم کالا تحت عنوان طرح اقتصاد خانوار شهروند بین 10 تا 25 درصد قیمت بازار به مردم عرضه می شود که از جمله اقلامی که در سبد خانوار قرار دارد می توان از حبوبات، نان، برنج و مواد پروتئینییاد کرد.


بدهکاری شهرداری به مترو کاملا بی‌معنی است
وی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود شهرداری تهران 500 میلیارد تومان به مترو بدهکار است ضمن رد این مطلب توضیح داد: اعداد و ارقام مربوط به اعتبارات و کسریهای بودجه مترو مشخص است و در عین حال مترو متعلق به شهرداری است و بدهکاری شهرداری به مترو کاملا بی‌معنی است.

شهردار تهران در مورد بررسی سه هفته ای طرح جامع ترافیک که موضوع آن از سوی یکی از خبرنگاران مطرح شد گفت : بیش از دو سال روی طرح جامع ترافیک تهران بر اساس سند بالادستی که طرح جامع شهر تهران بوده کار تخصصی صورت گرفته و کارشناساسان به طور کامل و مفصل روی آن بحث کردند و فکر می کنم در این سه هفته نقاط اختلاف طرح مود بررسی قرار می گیرد.

وی تصریح کرد : امیدوارم این جلسات موجب شود که طرح جامع به تصویب برسد اما تصویب طرح جامع ترافیک تهران به معنای حل مشکل ترافیک نیست. بارها مشاهده شده که طرحهای مصوبی بوده که عملا مشکلی را حل نکرده اما این طرح یک سند راهبردی است که جهت کار ما را اصلاح می کند و نیازمند حمایتهای لازم در بخش های مختلف از جهت اصلاح ساختاری، قوانین و حمایتهای مالی است.

شهردار تهران در مورد مراکز معاینه فنی نیز گفت: اعمال قانون به خاطر کاهش آلودگی بیشتر شده که این موجب حضور بیشتر مردم در مراکز معاینه فنی شده است.


کار معاینه فنی خودرو باید به بخش خصوصی واگذار شود
قالیباف در ادامه با بیان اینکه یکی از مراکز به عنوان نمونه شبانه روزی می شود گفت: ما معتقدیم همانطور که در شورا تصویب شده باید کار معاینه فنی خودرو به بخش خصوصی واگذار شود و مراکز خودرو سازی هم که مراکز استاندارد دارند زیر نظر شهرداری تجهیزات و امکانات مناسب بگذارند که مردم کم تر اذیت شوند.

به گفته وی طبق آمار در یک ماه 170 هزار نفر از مراکز معاینه فنی سرویس گرفتند که این رقم در 9 ماه گذشته 400 هزار نفر بوده است.

قالیباف در ادامه با اشاره به آلودگی هوا گفت : مسئول اعلام هشدار و شرایط اضطراری شهرداری نیست اما وقتی شرایط به هشدار رسید و نیازمند تعطیلی بود ، اگر این کار صورت نگیرد ظلم به مردم است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.195 seconds.